Friends

::Masa itu emas::

Sunday, August 8, 2010

BAHAYA TIDUR TANPA BERWUDHUK SEMASA HAID, NIFAS & SELEPAS JUNUB


Antara ilmu yang perlu diamalkan yang nak kongsi bersama.

Sahabat nabi s a w bertanya adakah boleh tidor selepas berjunub. Nabi s a w jawab boleh tapi bangun dulu ambil wuduk baru boleh tidor. Sebaiknya dalan keadaan junub, haid dan nifas kalu nak tidur amik wuduk dulu. Sebabnya kalu tak wuduk bahaya menanti. Syaitan boleh masuk kacau kita, masuk melalui kemaluan dan rongga yang terbuka, boleh mengganggu janin, rahim yang sebabkan tak dapat anak or janin rosak. Selain tu jin/syaitan akan masuk ke badan membawa penyakit yang susah diubati spt cancer. Seperti ustaz maklumkan sebelum ini cancer ni penyakit yang dibawa oleh jin dan syaitan. Perkara ini ada dalam fatwa ijmak ulamak walaupun para doktor payah nak akui. (Mintadijauhkan- Nauzibillah)

Sampaikan pesanan kapada Kawan2 kita. Semoga ilmu yang sedikit ini akan
menjadikan kita lebih baik daripada hari sebelum.

Comments
7 Comments

7 Comment:

are_nyss on August 7, 2010 at 5:23 PM said...

thanks for da info..=)

Sisiantee on August 7, 2010 at 5:27 PM said...

U r welcome :)

Kie-yu on August 7, 2010 at 5:44 PM said...

gud info
pasni kena tido dgn wudhu
baru selamat kan?

Jom baca ttg Anger Mangement di R4T.

Kimie Hashim on August 7, 2010 at 5:50 PM said...

tahu takpe..(bajet kimie dah kawen je) hahahaha..

Sisiantee on August 7, 2010 at 6:08 PM said...

Kie-yu : yup2..kalo kite tito dengan ade wudhu syaitan tak ganggu.

Kimie : kimie tak perlu tunggu after married..sekarang pon boleh jugak wat..hihi ^^
kelakar la kimie nih!! hihi

AiDa AzRyN on August 7, 2010 at 7:11 PM said...

Thanx 4 de info..:)

Sisiantee on August 7, 2010 at 7:47 PM said...

u r welcome dear :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.