Friends

Daisypath Anniversary tickers

::Masa itu emas::


Tuesday, August 17, 2010

Berbuka puasa ditemani cahaya lilin

Erm semalam tak sempat nak update blog, disebabkan saya terlalu letih..Dah tiga hari jugak lah tak updated blog..mujur sempat reply & updated contest kan..TQ kepada peserta yang telah menyertai contest "Lagu Raya Favorite saya".. hihi..really appreciate ^^..

Pengalaman Berbuka Puasa hari ke-6
Berbalik kepada cerita asal, around pukul 6.45 petang semalam , kawasan Cheras iaitu kawasan tempat tinggal saya hujan sangat5x lah lebat dengan petir berdentum2...nak dijadikan cerita plak..elektrik kat rumah "black out" dah dua tiga kali jugak ayah nak on balik kotak elektrik tuh, tapi still tak boleh ( black out bukan sebab tak bayar bil elektrik tau!!! hihi )..so agak gelap gelita jugak la kami sekeluarga..mujur makanan berbuka telah terhidang di atas meje, tak payah susah2 nak ke dapur untuk menghidang...Then around pukul 7.15 malam..mummy pon cari lilin & kemudian saya nyalakan lilin tersebut..keadaan yang tak pernah saya alami, makan di bawah cahaya lilin..sangat2 romantik gitu lebih2 lagi kalo makan berdua bersama dengan orang "tercinta"..

Tetiba ketika makan saya teringat pada mereka yang susah, fakir miskin yang duduk di perkampungan yang tiada bekalan elektrik yang bertemankan cahaya lampu minyak tanah ketika berbuka, Ya Allah betapa untung nye saya dilahirkan di dalam keluarga serba ada..ini tak bermakna saya dilahirkan dalam keluarga yang mewah ek...Syukur kepada Allah..mungkin ape yang berlaku semalam ade hikmah nya..supaya kita mengingati kepada mereka yang kurang berada..Semoga Allah melindungi mereka..Amin.. :)

Even around 8 minutes je kami sekeluarga bergelap & makan ditemani cahaya lilin..Tapiia merupakan pengalaman berbuka puasa yang tak boleh saya lupakan..Selamat Menjalani Ibadah Puasa & Selamat Hari Raya dari saya sekerluarga!!

Comments
5 Comments

5 Comment:

ceksumolek's on August 17, 2010 at 10:10 AM said...

semalam memang hujan lebat jugak sekitar putrajaya nih.. smpai time berbuka pun xdgr azan..

Aida Azryn on August 17, 2010 at 1:39 PM said...

Romantiknye,siap de lilin lagi.. hehe :D

± on August 17, 2010 at 2:11 PM said...

tp betol la..sekejap je black out dah rs x selesa. hikmahnya, kita lebih bersyukur

awk, cek email k?header sudah siap :)

Latest entry grafik novel gua ~ Kalau Aku Bendul Kau Apa?Bangang?

Aan MI on August 17, 2010 at 8:35 PM said...

hye2..
best tuu bkk puasa dgn lilin...
romantik giytu..
tp mst panas kan..
pape hal pun..
bersyukur..
tu yg penting

Peeka Syuhada on August 17, 2010 at 8:41 PM said...

memang romantik ! at least u ade lilin .

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Free Auto Backlink
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.