Friends

Daisypath Anniversary tickers

::Masa itu emas::


Tuesday, November 16, 2010

Kukus Oren Untuk Hilangkan Batuk

Pagi ni saya dapat satu email from my old friend...Dan saya rasa cukup menarik untuk dikongsikan bersama iaitu "Mengukus Oren untuk Batuk".

Ini sesuatu yang baru bagi saya tetapi ramai yang sudah mencuba, saya belum mencuba lagi, kerana setakat ini, syukur alhamdulillah kesihatan saya masih baik..Memandangkan sekarang musim demam, selsema & batuk, why not kepada sesiapa yang batuk boleh cuba petua ini, kerana ia merupakan kaedah yang bagus untuk hilangkan batuk..♥

Cara-caranya:

1. Potong sedikit di bahagian atas oren seperti dibawah


2. Letakkan sedikit garam ke dalam oren tersebut



3. Letakkan didalam magkuk & kukus selama 20minit


4. Kemudian masa untuk makan..Agaknya macam mane rasanya kan, apa2 pon ubat or jamu memang tak best tapi baik untuk kesihatan ape salahnya kalo makankan..


Selamat Mencuba :)

Comments
2 Comments

2 Comment:

ask me on November 16, 2010 at 8:24 PM said...

mujarab ker?hehe

Sisiantee on November 19, 2010 at 2:32 PM said...

tak sure..tapi bley try la..hihi..kite blom try ag..cz x batot ag..huhu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Free Auto Backlink
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.