Friends

Daisypath Anniversary tickers

::Masa itu emas::


Monday, July 29, 2013

Finally after almost 4 years in audit firm ;)



My place

Syukur alhamdulillah.. Bertahan jua SR, 4 tahun sudah, SR berkhidmat di firma audit dari bujang, kahwin sampai la dah ada anak sorang, dengan gaji yang tidak la setinggi mana untuk lepasan degree holder, TAPI SR tetap boleh senyum puas kerana dapat menuntut ilmu sambil bekerja, and dapat menimba banyak pengalaman dalam kerja-kerja akaun, audit dan juga percukaian. Now SR move on career SR as accountant. Hopefully, pengalaman selama 4 tahun di firma audit dapat membantu SR kembangkan career SR di masa hadapan.. Amin..




After grade SR memang ingin belajar "full set of account', bagi SR rugi kalau  tiada experience buat full set of account. Apa guna ilmu teori yang kita blajar masa di universiti macam accounting, auditing and tax computation kalau tidak dipraktikkan ye dop. So selain daripada itu, SR sudah pasang niat untuk jadi salah seorang ahli Malaysia Institute of Accountant (MIA) telah termakbul. Alhamdulillah semua impian SR tercapai selama 4 tahun di firma audit. SR ada lagi 2 impian dalam kerjaya SR yang belum tercapai lagi.. InsyaAllah coming soon :)

  staff dari kiri : Nadia, Hana, Hasni, Kak Amy, laila, SR and Eddy

4 tahun SR kerja disini, perkara yang bestnya environment kerja iaitu staff saling bantu membantu tiada istilah kedekut ilmu, then ada discussion tentang isu audit, tax or account and sama-sama cari jalan penyelesaiannya, budaya sharing is caring wujud di antara staff and trainee, staff and staff. Dapat pergi outstation untuk audit job, stay and tidur di office during peak period jugak merupakan antara pengalaman yang best.. After this i will miss all this things lol!!

Company trip ke Bandung, Indonesia

 Company trip ke Bandung, Indonesia


Kenangan bersama trainee Zulco :)




The interesting is, bila jadi auditor, accountant (client) ada gugup sikit if kita banyak tanya pasal transaction yang mcm xlogik or minta apa2 document, yelah biasanya kalau cakap "auditor" je, orang akan pikir seseorang yang akan cari kesalahan transaction accounting orang lain, seorang yang cerewet minta itu dan ini... Haha.. So ambil ko SR, now you have to facing auditor plak..Wish SR luck!!~

Comments
1 Comments

1 Comment:

Gurl on November 30, 2014 at 4:23 PM said...

assalamualaikum, saya nak tanya. skrg saya sdg praktikal. alhamdulillah dah 4 bulan. saya nak tanya sbgai trainee cukup ke pengalaman saya sewaktu training ni. antara kerja yg saya buat adalah utk audit saya kena buat bank reconcillation and walkthrough test utk satu company, tax computation utk satu company tp dgn YA utk 10 thn. dan akaun.

kemudian nak sedikit nasihat sbb saya tak sure sama ada nak teruskan dlm bidang ni ke tak.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Free Auto Backlink
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.