Friends

Daisypath Anniversary tickers

::Masa itu emas::


Sunday, July 18, 2010

Kedudukan Jerawat & Info

Kali ini, saya nak sharing info tentang 'pimples' ..Sebelum itu, saya nak ceritakan sedikit tentang pengalaman saya... Ermm dulu saya juga pernah menghadapi masalah pimples yang sangat teruk di muka, pernah sampai satu tahap tak ade ruang kosong okay ,semua penuh dengan jerawat..Even di muka jew, ia merupakan pengalaman pahit dalam kehidupan saya..muka penuh dengan pimples menyebabkan saya hilang confident apabila berdepan dengan orang lain, kadang2 perasaan rendah diri menghantui diri, saya rasa sangat down & stress..sampai satu tahap di mana saya nak beli baju yang cantik pon, pikir dua kali...sangat terukkan...Tetapi alhamdulillah, kini pimples dah tak ade dah, cume terdapat kesan @ acne scar sahaja..Im happy now, syukur alhamdullilah... :)


Kedudukan jerawat dan info

DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan,
mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran

Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak


HIDUNG

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin
bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan
sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula
boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman)
lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin
berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang
bermasalah.

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan,
menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan
pemakanan yang
sihat
dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin
tersingkir
dengan lebih baik

Comments
4 Comments

4 Comment:

Ape Tu?! on July 18, 2010 at 2:19 PM said...

kalo satu muke ade jerawat???

Masalah hormon ke? :D

puteri biru on July 18, 2010 at 2:39 PM said...

jerawat ku selalunya kat dahi dan dagu. hikhik

puteri biru on July 18, 2010 at 2:40 PM said...

tapi haid aku teratur je tiap2 bulan. ermmm...

rammyd on July 18, 2010 at 3:31 PM said...

wahh.. nice info! thumbs up babe :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Free Auto Backlink
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.