Friends

Daisypath Anniversary tickers

::Masa itu emas::


Saturday, June 26, 2010

Mimpi patah gigi


Orang dulu2 kata mimpi adalah mainan tidur..Tapi ada sesetengah orang berpendapat mimpi itu, membawa petanda kepada sesuatu peristiwa...Semua orang pernah bermimpi, saya rasa tak ada orang yang tak pernah bermimpi kn..its depend pada orang tersebut untuk taksifkan mimpi tu sebagai apa..

Apa yang saya nak kongsikan adalah, saya pernah bermimpi gigi atas saya patah, agak lucu jugak la saya rasa..hehe.. after bangun dari tidur, saya terus berkongsi mimpi saya dengan mummy & bibik Eton pekerja mummy..semasa saya bercerita tentang mimpi tersebut, saya tergelak lucu.. "kelakar kan mi mimpi akak ni, ade ke orang mimpi macam tu?"..

"tak elok mimpi mcm tu" jawab mummy kerana patah gigi adalah petanda keluarga terdekat akan "pergi"..agak tergamam jugak la, saya disitu..


Saya ingat lagi saya mimpi patah gigi pada tahun 2006, dan pada tahun tersebut saya kehilangan 3 orang yang saya sayangi.. :'( saya kehilangan cousin yang agak rapat dengan saya, arwah pergi kerana menghidap penyakit leukemia, saya kehilangan atuk yang saya sayangi pada bulan dec, lebih kurang 2 minggu selepas itu jiran sebelah yang selalo menyakat & sangat close dengan saya pergi selama2 nye, kerana menghidap penyakit jantung...tahun 2006 jugak merupakan tahun pertama kali saya tengok jenazah dikebumikan.. mungkinkah mimpi saya itu adalah sebagai petanda?? hidup mati ditangan tuhan rite :) saya anggap semua itu adalah didalam ketentuanNYA..

Saya penah juga, 2 kali mimpi orang yang sangat saya sayangi pergi ke rahmatullah...Ya Allah, selepas mengalami mimpi tersebut saya menangis gile..mana tak nye, mimpi itu menakotkan saya, walaupon hanya dalam mimpi..Tapi orang kata, mimpi tu petanda orang yang kita mimpi itu umurnya akan di panjangkan Allah..Amin :) ...

Comments
1 Comments

1 Comment:

azlina zabha on June 26, 2010 at 6:15 PM said...

jangan terbawa-bawa apa yang dimimpikan. :) ambillah ia sebagai mainan tidur sahaja. :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Klik here to join

Twitter Widgets
Powered By Vistaprint
Free Auto Backlink
Facebook Widgets
Powered By Vistaprint
Web Directory
OnToplist is optimized by SEO
Add blog to our directory.